דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: יקב באלה גזה Balla Geza Winery

יקב באלה גזה Balla Geza Winery

יקב באלה גזה Balla Geza Winery

יקב באלה גזה Balla Geza Winery
 
יקב באלה גזה – גדול ומודרני- שוכן כ-20 ק"מ מזרחית לעיר ארד ARAD, באזור גידול נודע של כרמי יין הקרוי Minis בחבל טרנסילבניה. למרגלות גבעות ארד והרי טרנסילבניה, ברצועה צרה-יחסית, נטועים כרמי היקב, ובהם זני ענבים מקומיים ובעלי מוניטין, כגון הקדרקה Kadarka, פקטה ליאנקה Feketeleányka, וזני ענבים נוספים. המיקום מתאפיין במיקרו-אקלים מיוחד, הנובע גם מנהר מורש Mores המתפתל ליד היקב, מבנה גיאולוגי טוב והרכב קרקע מתאים (גרניט, דיוריט וסלעי משקע), כל אלה יוצרים טרואר מצוין לגידול ענבי היין המצויינים שמהם מייצר ד"ר גזה בלה את היינות המיוחדים שלו. היקב מתמקד בגפנים טיפוסיים לאזור ולאגן הקרפטי בכלל, ופחות בזנים בינלאומיים, שגם אותם מגדלים בכרמים, והם משמשים בעיקר כתוספות לממסכים.  
מתוך 1250 דונם הכרמים של היקב 80% הם זני ענבים אדומים ו-20% לבנים. כרמי הקדרקה והפקטה ליאנקה נטעו ב-2007. שיטת הגידול של הגפן היא גויו (Guyot training system) עם 2-3 ענפים אנכיים. התנובה נמוכה יחסית 5-7 טון/הקטאר. יינות האיכות מסדרת stonewine מיצורים מכרמים הנטועים במורדות הסלעיים של הגבעות ומניבים 4-5 טון/הקטאר. 
פילוסופית הייצור של היינן משלבת שיטות מסורתיות עם שיטות מודרניות, עם התערבות מינימלית של היינן בתהליכים. ברוב יינות – התסיסה ספונטנית, ויש בקרת טמפרטורה בלבד. 
יינות לבנים ורוזה מיוצרים בשיטות רדוקטיביות ולכן היינות משמרים את רעננות הפרי ואת הפרותיות של הענב. התסיסה במיכלי נירוסטה של 10,000 ליטר, טמפרטורה מירבית 15 מעלות ובקרת חמצן. התסיסה הספונטנית מסתיימת אחרי חודשיים-שלושה, ובעקבותיה ייצוב וביקבוק זריז בטמפ' נמוכה. היינות הקלילים האלה מתיישנים עוד חודשיים-שלושה בבקבוק לפני שיווקם. 
גם את היינות האדומים מתססים במיכלים, אך הם עשויי-עץ ואופקיים, בטמפרטורה של 25-29 מעלות במשך 14-17 ימים. לאחר סחיטתם מתיישנים היינות בחביות עץ בגדלים שונים, החל מ-225 ליטר ועד 500 ליטר, וגם במיכלי עץ אלון גדולים (5,000 עד 15,000 ליטר), למשך 18-24 חודשים. לאחר ביקבוק, תקופת התישנות נוספת של 6-8 חודשים לפני שיווק. 

Read more

יקב שאטו דרסלה   Chateau Dereszla

יקב שאטו דרסלה Chateau Dereszla

מהוותיקים והמרשימים שביקבי טוקאי, בעל מוניטין עולמי רב ויינות מעולים, ממוקם יקב שאטו דרסלה בכפר Bodrogkeresztur על גדת נהר Bodrog לא רחוק מנקודת השפך שלו לנהר Tisza כ-8 ק"מ מהעיירה Tokaj, שהיא בירת...

לקרוא עוד
יקב הולדוולג'י  - Holdvölgy Estate

יקב הולדוולג'י - Holdvölgy Estate

יקב הולדוולג' Holdvölgy Estate –מהבולטים והמוערכים ביקבי טוקאי, ניצב יקב הולדוולג' במרכז הכפר מאד Mád במבנה מודרני, עדכני ומרשים. כפר זה הוא מהמובהקים שבכפרי חבל טוקאי ומאכלס רבים מיקבי העילית של ה...

לקרוא עוד