דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: מזקקת בריל Brill Pálinkaház

מזקקת בריל Brill Pálinkaház

מזקקת בריל Brill Pálinkaház

מזקקת BRILL  היא אמנם עסק משפחתי לא-גדול, אך מקומה בשורה הראשונה של יצרניות הפאלינקה בהונגריה מובטח לה מבחינת הידע, הניסיון ואיכות המוצרים שהיא מציעה. המזקקה נוסדה בשנת 2000 על ידי הבעלים והמייסטר הנוכחי Attila Nagy, ומני אז היא מספקת סוגי פאלינקה מיוחדים ואיכותיים למוסדות-העילית הגסטרונומיים.המזקקה המצוידת והמודרנית מייצרת מבחר פאלינקות בטעמים מדויקים, עם ארומות נקיות של סוגי פרי שונים, ענבים, ואף ירקות למיניהם.המוטו של המזקקה הוא "פאלינקה – היא חוויה", בכל טיפה של המשקה מתגלה עולם מלא של טעמים.
המזקקה נמצאת בכפר הקטן Harc שבנפת Tolna בלב הונגריה, נטועה בלב אזור כרמים ויקבים. וכך, בנוסף לפאלינקה המבוססת על פירות שונים הגדלים באזור, מייצרת המזקקה גם תזקיקי ענבים לסוגיהם השונים, לרבות גראפה הונגרית Törkölypálinka. עוד מייצרים ב-BRILL תזקיקי ירקות שונים, שמלכתחילה יוצרו לשימוש שפים במסעדות יוקרה, אך הותאמו לטעם הקהל כמשקאות עילית.המזקקה זוכה באופן עקבי ובמשך שנים לא-מעטות בתואר מזקקת הפאלינקה הטובה במדינה. סדרות הייצור אינן גדולות והאיכות הגבוהה נשמרת, הפאלינקה של בריל מיועדת לאניני טעם. מוצרי המזקקה ותזקיקיה מועמדים לתחרויות שונות ומשתתפים בתערוכות מקצועיות וזוכים לדירוגים גבוהים ולשבחים רבים.
תזקיקים ממשפחת הברנדי, שהפאלינקה נמנה עליהם, הם מסוג המשקאות העתיקים ביותר, והם מיוצרים ונצרכים בכל רחבי העולם. רכיביהם משתנים מאזור לאזור, אך הטובים והטעימים שבהם מיוצרים בהונגריה, שבה המשמשים, האפרסקים , השזיפים הדובדבנים, האגסים ותות-השדה הם מהטעימים בעולם. מייצרים פאלינקה מפירות שהם תוצרת חקלאית או מפירות בר. מעבר לפירות הידועים והמוכרים, BRILL מייצרת פאלינקה מאוכמניות, גרגרי ערער, גרגרי סמבוק, מוורד הבר ועוד פירות נדירים. נדירותם של חומרי גלם אלה ומיעוטם בשוק, גורמת להגבלה כמותית של היקף הייצור של פאלינקה וכן למחירם הגבוה של התזקיקים הללו.
הפאלינקה נטועה עמוק בהיסטוריה ההונגרית, והיא גלגולם העכשוי של משקאות מותססים עממיים קדומים, חלקם בהשפעה תורכית ואסייתית, יש הגורסים כי מקורם ערבי, שריד גסטרונומי מתקופת הכיבוש התורכי בדרום-מזרח אירופה בימי הביניים המאוחרים. פאלינקה ידועה ככזו בהונגריה מהמאה ה-16. כל המשקאות הללו מתאפיינים בזיקוק של פרי, או עיסת פרי, לרמת אלכוהול של 35 עד 85%. תזקיקים ניתן להכין מרכיבים המכילים אלכוהול, סוכר או עמילן. הליך הזיקוק פשוט למדי – חומר גלם הוא פרי או עיסת פרי מותססים, ואחר כך מחוממים עד לרתיחה. אדי הנוזל הרותח מנותבים לצנרת, מצוננים, נאגמים ומדוללים. על התהליך הזה חוזרים מספר פעמים להשגת תזקיקים נקיים ואיכותיים במיוחד.
עד המאות ה-16-17 נחשבו התזקיקים הללו לסוג של תרופה, Aqua vitae, סם חיים. מסחורם החל מאותה עת ואילך. באותה עת היתה העיר מודנה שבאיטליה – בירת התזקיקים. השם  PÁLINKAמוגן, לרבות בחקיקת ה-EU. תזקיק יחשב פאלינקה אם הוא יוצר מפרי בלבד (100%) ללא תוספים; חל איסור להוסיף אלכוהול או חומרים לחיזוק הארומה; המשקה יוצר בהונגריה או בארבעה מחוזות באוסטריה; רמת האלכוהול המינימלית במוצר 37.5%.
חומר הגלם המשמש במזקקת BRILL להכנת הפאלינקה הוא פרי איכותי במיוחד, הנרכש בחוזים מיוחדים, לעתים מראש. הפרי מגיע למזקקה, נשטף, מממוין, נמעך, נבדק במעבדה ומותסס בעזרת שמרים. כשהעיסה מגיעה לטמפרטורה ולרמת ה-PH הרצויים והסוכר נמוג והופך לאלכוהול, אדי האלכוהול מועברים בצינורות ועוברים תהליכי קירור ועיבוי במתקנים עשויים נחושת. על פי רוב תהליך הדיסטילציה הוא דו-שלבי.פאלינקה שקופה – על פי רוב התיישנה במיכלי נירוסטה, פאלינקה צהבהבה – התיישנה על פי רוב בחביות עץ. לאחר התייצבות של הנוזל במיכל או בחבית במשך מספר חודשים יש לערוך התאמה של רמת האלכוהול ל-40% ולסנן את הנוזל. רק אז ניתן לבקבק את הפאלינקה ו... לשתות.

Read more

יקב טוליפ

יקב טוליפ

יקב טוליפ הוקם מתוך אהבה גדולה ליין ואהבה ענקית לאנשים. השילוב בין יצירת יינות איכות מקוריים וחדשניים לצד תרומה לקהילה הפך להיות סמן הדרך. צלע ההר בכפר תקוה, יישוב קטן ופסטורלי לאוכלוסייה עם צרכים ...

לקרוא עוד
יקב שאטו דרסלה   Chateau Dereszla

יקב שאטו דרסלה Chateau Dereszla

מהוותיקים והמרשימים שביקבי טוקאי, בעל מוניטין עולמי רב ויינות מעולים, ממוקם יקב שאטו דרסלה בכפר Bodrogkeresztur על גדת נהר Bodrog לא רחוק מנקודת השפך שלו לנהר Tisza כ-8 ק"מ מהעיירה Tokaj, שהיא בירת...

לקרוא עוד