דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: יקב טוזקו TŰZKŐ Estate

יקב טוזקו TŰZKŐ Estate

יקב טוזקו TŰZKŐ Estate

במאה ה-17 הקימה משפחת האצולה ההונגרית אפוני (Apponyi) שמוצאה בצרפת את יקב TŰZKŐ (צור או אבן-אש, בתרגום חופשי) בכפר Bataapati שבדרום הונגריה ורכשה אדמות רבות בגבעות Szekszard הסמוכות באזור הקרוי Tolna. אחוזת היין התאפיינה ביצור יינות איכות בזכות טרואר מוצלח וחידושים בתהליכי הייצור.
בתום השלטון הקומוניסטי בראשית שנות ה-90 של המאה ה-20 משך הפוטנציאל הרב הגלום בכרמים וביקב את תשומת לבה של משפחת היין האיטלקית הנודעת Marchese Antinori והקבוצה בשיתוף עם Marchese Jacopo Mazzei , אף הוא בן למשפחת אצולת-יין איטלקית, רכשה את היקב בשנת 2000 וצרפה אותו לקבוצת היקבים הגדולה שלה.
ליקב מרתפי יישון לאחסנת יינות, אשר נחפרו באדמות הלס הרכות של האזור לפני למעלה מ-300 שנים, כמקובל באזור זה ובהונגריה כולה. במרתפים טמפרטורה ותנאי לחות קבועים ועושים בהם שימוש שוטף בהליכי היצור של היין המתישן, תכולת המרתפים כשש-מאות חביות יין מעץ אלון הונגרי (225 ליטר בעיקר) המתיישנות להן בשלווה ובנחת. 
כרמי אחוזת היין TŰZKŐ  משתרעים על פני 2600 דונם אשר 1700 דונם מהם סמוכים ליקב ובהם מגדלים זני גפנים שונים, ובהם – Gruner Veltliner, Traminer, Reisling (לבנים, כ-1200 דונם) ו -  Kekfrankos, Cabernet Franc (אדומים, כ-560 דונם). בחלקות גדולות-פחות מגדל היקב גם Sauvignon Blanc, Pinot Grigio, Chardonnay, Pinot Noir, Merlot. 
היקב הנמצא כ-150 ק"מ דרומית לבודפשט בירת הונגריה, בלב גבעות וכפרים ציוריים, בתנאי מיקרו-אקלים אידיאליים לגידול ענבי יין. 
היינות שמייצר היקב נודעים בארומות בולטות. הגפנים גדלים באדמות גיר ולס, המנקזות היטב את מי הגשמים. חלק מהכרמים נטועים באזורים שבהם הרכב הקרקע שונה, והדבר מקנה ליקב מנעד רחב של סוגי מיקרו-אקלים שונים ומגוון ייצור יינות רחב. מגון היינות שמיצר היקב הוא גדול – יינות זניים, אדומים, לבנים ורוזה, וממסכים שונים.
מנהל היקב – dr. Erdélyi Árpád  

Read more

יקב רויאל טוקאי - ROYAL TOKAJI

יקב רויאל טוקאי - ROYAL TOKAJI

יקב רויאל טוקאי איננו נמנה על היקבים העתיקים של טוקאי, הוא נוסד בשנת 1990, אך הוא בהחלט אחד מהמובהקים והבולטים ביקבי האזור. מאז ראשית הקמתו החליט היקב להתמקד בייצור יינות single vineyard מאזורי גיד...

לקרוא עוד