דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: יינות רוזה בהונגריה

יינות רוזה בהונגריה

יינות רוזה בהונגריה

יינות רוזה בהונגריה


סוג היין האופנתי ביותר בשנים האחרונות בהונגריה הוא הרוזה. שוק היין ההונגרי התמקד בעת האחרונה ביצור יינות רוזה איכותיים באזורי גידול שונים ברחבי המדינה, וזכו להכרה ולהצלחה בינלאומיים בתחרויות יין שונות ברחבי העולם.
יינות רוזה מייצרים מענבים אדומים. בשיטת היצור המסורתית המקובלת בהונגריה, שיטת ההשריה (Maceration) מרחיקים את קליפות הענבים זמן קצר (שעתיים-שלוש עד יום-יומיים) אחרי תחילת המגע עם עסיס הענבים התוסס, התירוש. מנעד הגוונים הוורודים הרחב של היין ינוע מוורדרד עדין ועד צבע סלמון או כתום, ויקבע בהתאם לזן הענבים שממנו מופק הרוזה, ממאפייני הטרואר (אזור הגידול) של הענב וכמובן משיטת היצור ומשך השהיה של הקליפות בנוזל.
צבעו של יין הרוזה ומגון טעמיו דומים ליין אדום, שעה שאופיו של יין זה מזכיר לנו יינות לבנים. הדבר לא צריך להיות מפתיע משום שיינות המיוצרים מענבים אדומים נוטים להזכיר בטעמם גרגרי יער אדומים או שחורים, וכך בטעימת יין רוזה החיוניות של היין והרעננות שלו ישוו לו אופי "לבן" אך קשת הטעמים תזכיר לנו טעמים אופייניים ליינות אדומים.

שיטות יצור יין רוזה בהונגריה


לייצור רוזה איכותי בוצרים את הענבים מוקדם יחסית לענבים אדומים, וכך משמרים רמת החומציות גבוהה יותר בענבים אלה מאשר בענבים המיועדים ליין אדום, והיין הנוצר קליל יותר. יינות הרוזה ההונגריים מתאפיינים בצבעים ורוד כהים-יחסית, טעמי פרי עשירים וארומות מאופקות. על פי רוב לא מקובל בהונגריה ליישן יינות רוזה בחביות עץ אלא במיכלי נירוסטה לשמירת טריות היין וטעמו הפירותי.
שיטת אחרת הקראית דימום (bleeding), זוהי  שיטה תעשייתית רווחת אשר בה מפרישים חלק מהתירוש התוסס המיועד ליצור יין אדום, ומיעוט יחסי של הקליפות בנוזל שנלקח גורם להיווצרות יין בהיר בצבעו ובעל אחוז אלכוהול גבוה יחסית;
בתעשייה קיימת גם שיטת הסחיטה הישירה - ללא מעיכה של הענבים האדומים והפרדה מהירה של התירוש מקליפת הענב.

זנים המשמשים להכנת יינות רוזה


הזנים הנפוצים ביותר ליינות רוזה בהונגריה הם ה-קקפרנקוש [Kékfrankos] זן מקומי, קדרקה [Kadarka] אף הוא זן מקומי, פינו נואר, מרלו, קברנה סוביניון וקברנה פרנק.
מקובל להתאים ליינות רוזה מאכלים קלים, גבינות, פשטידות ומאכלי ים, בדומה להתאמות המקובלות ליינות לבנים.

יינות רוזה מובילים בהונגריה


טוזקו רוזה קברנה Tűzkő Cabernet Franc Rose


יין בצבע סלומון, רוזה העשוי מ-100% קברנה פרנק. בעל גוף בינוני, אלגנטי ומכיל ארומות של דובדבנים חמוצים, קופסת עץ עם טבק ופלפל ירוק. יין מאד מאוזן, לשתייה בשנתיים הקרובות. ילווה בשמחה בשר על האש, פסטה וגבינות.
לפרטים נוספים על היין לחץ כאן

טוזקו רוזה קקפרנקוש Tűzkő Kekfrankos Rose


ין בצבע ורוד אטום המופק מ-100% ענב מקומי בשם קקפרנקוש. חמיצות גבוהה, לימוני, מאד פרחוני. בפה רעננות ומורכבות וסיומת ארוכה ומעט מרירה. מאד מורגש תות שדה בשרני וטרי. יין שיכול להתיישן עוד כשנתיים שלוש. ילווה בשמחה עוף לבן, גבינות וקינוח.
לפרטים נוספים על היין לחץ כאן

יקב מוביל בהונגריה המייצר יינות רוזה


יקב טוזקו שבהונגריה, שנרכש בשנת 2000 על ידי קבוצת היקבים של משפחת אצולת היין האיטלית אנטינורי.
ליקב מרתפים שנחפרו לפני למעלה מ-300 שנים, ובהם מאות חביות יין מעץ אלון הונגרי. הכרמים המשתרעים על פני 2600 דונם נמצאים כ-150 ק"מ דרומית לבודפשט, בלב גבעות וכפרים ציוריים, ובתנאי מיקרו-אקלים אידיאליים לגידול ענבי יין.

Read more

מבצע ורוד לבן לפורים

מבצע ורוד לבן לפורים

 לקוחות יקרים,לכבוד חג הפורים המתקרב באנו שמחים לשתף אתכם בחווית טעימה מיוחדת של לבן וורוד.לחגוג כראוי את השקת האתר המחודש שלנו, הבאנו לישראל 3 יינות מיוחדים במהדורה מוגבלת. היינותטוזקו פינו גריג'י...

לקרוא עוד
סיפורו של רוזה: דוכיפת

סיפורו של רוזה: דוכיפת

 *מאת: אירית קוזק. הסיפור שלנו התחיל לפני 7 שנים בדיוק."עוד שבועיים אני חוגגת יום הולדת ואין מצב שאני נשארת בארץ, זה סופ"ש, ואני טסה מפה, ולא משנה לאן"."את טסה לבד? כן, אלא אם כן אתן רוצות להצטרף"....

לקרוא עוד