דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: מדוע עץ אלון ?

מדוע עץ אלון ?

מדוע עץ אלון ?

השימוש בחביות יין עשויות מעץ אלון להתססה וליישון של יין, כחלק מתהליך ייצור היין, הוא נפוץ וידוע כבר מאות רבות של שנים. עוד בימי האימפריה הרומית ידוע כי נעשה שימוש נרחב בחביות עשויות עץ אלון למטרות אלה. לאלון יתרונות רבים כחומר גלם ליצור חביות יין: עץ האלון קל לעיבוד ולכיפוף, מגיב טוב לקלייה בחום גבוה והוא עתיר חומרי טעם וריח ומעשיר את היין בטאנינים. אמנם נעשה שימוש בסוגי עץ אחרים לחביות יין אך שימוש זה הוא נדיר.

לתכונותיו הכימיות של עץ האלון נודעת השפעה רבה על היין. תגובת היין לפנול שבעץ האלון יוצרת טעמים של וניל, תה ומתיקות. גם למידת הקלייה של חביות העץ יש השפעה ניכרת על רמת הטאנינים ביין וכמובן על עושר הטעמים שבו.

האלון הוא עץ ארומאטי. יינות המתיישנים בחביות מעץ אלון סופגים טעמים וארומה מהעץ, ולטיב העץ השפעה מכרעת על הטעמים הללו ואיכותם.

כך למשל, יינות לבנים המותססים בחביות עץ אלון יהיו על פי רוב בעלי צבע חיוור וטקסטורה משיית; לעומת זאת יינות לבנים המותססים בחביות נירוסטה ומתיישנים בחביות עץ אלון מתאפיינים בצבע עמוק יותר. וכך, יינות לבנים ששהו בחביות עץ אלון יתאפיינו על-פי-רוב בטעמי קרמל, עשן, תבלינים ווניל. יין שרדונה שהתיישן בחבית יתאפיין לרוב בטעמים של קוקוס, קינמון וציפורן.

רמת הקלייה של החבית עשויה להדגיש טעמים של מוקה וטופי ביינות אדומים.

Read more

השפעת עץ האלון

השפעת עץ האלון

ההשפעה של חביות העץ על היין תלויה בשילוב של גורמים שונים, חלקם נוגעים לעץ, לחבית ולטכניקת היצור של החבית, למשל:מקום הגידול והסוג הספציפי של עץ האלון על תכונותיו ומאפייניו ובהם טעם העץ, הארומה המצוי...

לקרוא עוד