דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: יקב פאיזוש Pajzos

יקב פאיזוש Pajzos

יקב פאיזוש Pajzos

יקב פאיזוש Pajzos הוקם בשנת 1992 על ידי קבוצת משקיעים אשר בראשם עמד אז  Jean-Louis Laborde אשר כיום הוא הבעלים של היקב הזה יחד עם היקב התאום מג'יר Megyer.
היקב מייצר יינות מדויקים בהתאם למסורת Tokaj אבל בשיטות ייצור מודרניות. הקפדה יתרה מקפידים כאן לגידול כרמי הגפנים של שני היקבים הללו. הכרם של  יקב Pajzos בקרבת הכפר Bodrogolaszi והכרם של Megyer  הממוקם בכפר Sarospatak. יינות האיכות של יקב פאיזוש מבטאים את תנובת הכרמים המעולים האלה.
יינות הקינוח של יקב פאיזוש הם רעננים, ועשירים בטעמים. ארומות של אפרסק ופרחים לבנים - קמומיל ואלדר - וניחוחות של הדרים עולים מהכוס ומעצימים את רמת המינרליות המורגשת. היינות ניתנים ליישון במשך שנים רבות בלי לאבד מאומה מרעננותם הנשמרת על ידי החומציות הטובה שלהם.
הכרמים בעלי מפנה דרומי ודרום-מערבי עם אוורור מצוין. קרקע חימר וטוף שומרת היטב על חום קרני השמש וגורמת להבשלה מצוינת של הגרגר. מיקרו-אקלים מעולה יחד עם ערפילים מתאימים להתפתחות הרקב האציל הנחוץ ליצור יינות Aszu. בכרם Pajzos 1070 דונם מהם 520 דונם מניבים -  170 דונם פורמינט, 170 דונם הרשלבלו, 12 דונם מוסקט לבן.
בכרם Megyer 1100 דונם, 600 מהם מניבים כעת.
הבציר מתקיים בשלבים, כמקובל, ומועדי ההבשלה מאוחרים-יחסית: בציר אשכולות מחצית ספטמבר – מוסקט, מאוקטובר ואילך  -  פורמינט והרשלבלו, בציר גרגרים עם בוטריטיס נעשה ידנית, גרגר-גרגר, ממחצית אוקטובר ועד סוף נובמבר.
היינות מיוצרים בהתאם לתנאי האפלסיון האזורי המוקפד של טוקאי. אזור טוקאי הוכרז בשנת 1737 כאזור יין מוכרז, ובשנת 2002 קבע UNESCO  את אזור טוקאי שבו למעלה מ-62 אלף דונמים של גפנים. כאזור חקלאי מוגן. בהתאם לתנאי האפלסיון ניתן לייצר יינות Tokaj הנושאים אישור Protected Designation of Origin אך ורק מזני הענבים הבאים הגדלים באזור: Furmint, Harslevelu, Sargamuskotaly, Koverszolo, Zeta , Kabar
יינות יקב זה, יינות יבשים ויינות קינוח, נודעים באיכותם הבלתי-מתפשרת, עולים על שולחנות של שועי-ארץ ואצילים, מוגשים במסעדות יוקרה ברחבי תבל וזוכים לשפע של תארים בתחרויות יין בינלאומיות ובניקוד גבוה בקרב מבקרי היין.

Read more

יקב גרה Gere

יקב גרה Gere

עמק  וילאן Villany נמצא בקצה הדרומי של הונגריה. שרידי תרבות היין באזור הם מהתקופה הרומית. הגירתם של חקלאים שוואבים מדרום-גרמניה לאזור הזה במאה ה-18 קדימה את גידול הכרמים ואת תרבות היין באזור. באותה...

לקרוא עוד
יקב טוליפ

יקב טוליפ

יקב טוליפ הוקם מתוך אהבה גדולה ליין ואהבה ענקית לאנשים. השילוב בין יצירת יינות איכות מקוריים וחדשניים לצד תרומה לקהילה הפך להיות סמן הדרך. צלע ההר בכפר תקוה, יישוב קטן ופסטורלי לאוכלוסייה עם צרכים ...

לקרוא עוד