דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: יקב טוקאי-הטסולו Tokaj-Hétszőlő

יקב טוקאי-הטסולו Tokaj-Hétszőlő

יקב טוקאי-הטסולו Tokaj-Hétszőlő

יקב estate טוקאי-הטסולו ידוע בתור יקב בעל היסטוריה עשירה המייצר יינות יחודיים. הוא ממוקם בעיירה Toakj בלב אזור טוקאי על מורדותיו הדרומיים של הר טוקאי. בשנת 1502 איחדו בני משפחת גראי 7 (שבע) חלקות לאחוזת יין אחת, ומכאן שמו של היקב, שתרגומו לעברית הוא 'שבע חלקות'. היקב ידע בעלים נודעים רבים, ובהם בין היתר Gáspár Károli (שתרגם את התנ"ך להונגרית), Gabor Bethen נסיך טרנסילבניה, בני משפחת Rakoczi  (משפחת אצולה הונגרית, שבניה עמדו בראש המאבק לעצמאות הונגריה) ולבסוף משפחת המלוכה של בית Habsburg.
בין שתי מלחמות העולם נטעו כל אדמות היקב מחדש כדי לשפר את איכות הגפנים; אולם החל משנות ה-50 של המאה הקודמת, לאחר ההשתלטות הקומוניסטית, ידע היקב הדרדרות קשה באיכות. בשנת 1991 "התגלה" היקב מחדש בידי החברה הצרפתית הנודעת Grands Millesimes de France  והיא שקמה את היקב על נטיעותיו, ציודו ומרתפיו וכן הורחב שטח הכרמים ואוחדו תחת כנפיו יקבים נוספים.
בשנת 2009 רכש את היקב איש העסקים הצרפתי Michel Reybier ויקב זה נוסף על יקביו הידועים האחרים Chateau Cos d’Estournel (המייצר את Saint Estephe Grand Cru ו- Medoc AOC) ו- Chateau Marbuzet  ועל עסקי האירוח היוקרתיים שלו.
מאז תחילת שיקומו בשנות ה-90 אימץ היקב גישה אורגנית לטיפולו בגפנים וביצור היין, וכך הכורמים אינם משתמשים בחומרי דישון מלאכותיים ומזה כעשור לא נעשה גם שימוש בחומרי הדברה. משנת 2009 פועל היקב לעמידה בכל תנאי האישור האורגני הפורמלי. כיום כל 550 הדונם של כרמי היקב מעובדים בשיטות אורגניות בלבד; משנת 2014 ואילך כל  ייצור יין הפורמינט היבש (Dry Furmint) הוא מתחילתו ועד סופו - אורגני.
מאז 1772 מסווגים כרמי היקב שבהם מגדלים כ-Premier Cru מקומי, הקרקע היא קרקע וולקנית אשר עליה נפרשת שכבה עבה של אדמת לס, המפנה של הכרמים הוא דרומי. השפעת הנהרות טיסה ובודרוג יוצרים אקלים נוח ומתאים להתפתחות טבעית של בוטריטיס, האחראי ליצירת הרקב-האציל (Noble Rot) החיוני ליצור יינות הקינוח Aszu הנודעים.
יינות ה- Dry Furmint של יקב זה מפגינים רעננות וארומה עזה, אחרי השריה בת 10 ימים במיכלי נירוסטה וסינון עדין יינות אלה מבוקבקים.  יינות הקינוח (Forditas, Szamorodni  ו- Aszu) מותססים  במיכלי עץ אלון גדולים לפני שהם מוכנסים ליישון ממושך בחביות עץ אלון הונגרי שמקורו באזור טוקאי והוא ידוע באיכותו המעולה.
יינות היקב ידועים באיכותם, הם מתבססים על אקלים נוח ומתאים, טרואר יחודי וזני ענבים מתאימים להצלחת הרקב האציל, כל אלה יוצרים יינות הרמוניים במיוחד עם מורכבות יחודית ואיכות קטיפתית. יין הקינוח ה-Aszu וגם ה-Dry Furmint הם יינות זהובים, צלולים ומלאי אור. באף ובפה ניתן לחוש בארומה עשירה של פרחוניות, תבלינים ופירות לבנים. עם התישנותם הופך הצבע הזהוב לצבע ענברי עמוק יותר והחמיצות מפנה מקומה לארומות של תבלינים, טבק, שוקולד כהה ופירות בשלים.
זני ענבים – 73% Furmint; 18% Hárslevelű; 5%  Kövérszőlő; 2%  Sárgamuskotály (מוסקט)
יינן היקב -  Gergely Makai
הפילוסופיה של יקב Tokaj-Hétszőlő –
אנו מאמינים שהגישה האורגנית מסייעת בידינו לשמור על חיוניות הגפנים, וכתוצאה מכך להשיג איכויות יין טובות יותר כעת ובעתיד.
לקידומה של תפיסת -עולם זו אנו עושים שימוש ביינותינו אך ורק בענבים מהכרמים האורגניים שלנו.

Read more

יקב ויליאן VYLYAN

יקב ויליאן VYLYAN

יקב ויליאן VYLYAN  הוא יקב אחוזה פרטי הנטוע בערש היין האדום בהונגריה הוא אזור Villány  (מבטאים: וילאן). אזור זה נהנה מטרואר ייחודי, מתנאי מזג אויר נבדלים משאר חלקי הארץ, ויש בו מסורת עשירה של ייצור...

לקרוא עוד
יעקב אוריה

יעקב אוריה

חוקר את גבולות האפשר בייצור ייןבחיפוש תמידי ולמידה, התנסות, חוויה ואף טעויות, קצת כמו 'מגרש משחקים' - הכול כדי להכיר לעומק את חומר הגלם, את הביטוי של ממשק הגידול, וליצור יינות חדשים, אחרים. היינות ...

לקרוא עוד