דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: יקב ויליאן VYLYAN

יקב ויליאן VYLYAN

יקב ויליאן VYLYAN

יקב ויליאן VYLYAN  הוא יקב אחוזה פרטי הנטוע בערש היין האדום בהונגריה הוא אזור Villány  (מבטאים: וילאן). אזור זה נהנה מטרואר ייחודי, מתנאי מזג אויר נבדלים משאר חלקי הארץ, ויש בו מסורת עשירה של ייצור יין אדום יבש איכותי מזנים שונים, בינלאומיים ומקומיים. 
Villány הנמצאת בדרום-הונגריה זוכה למנות שמש רבות יותר מכל אזור אחר במדינה, שרשרת הרים מקנה לכרמי האזור הגנה מרוחות צפוניות קרות, והקרקע הגירית הטהורה תורמת אף היא לאיכות המעולה של ענבי האזור.
הכרכום ההונגרי, הגדל באזור זה בלבד, הוא סמל האזור, ויינות האזור נושאים סמל זה. בעקבות המוניטין הרב של יינות Villány  נוסדה באזור זה דרך-היין הראשונה בהונגריה בין היקבים המצויים בו. אזור יין זה היה הראשון בהונגריה שהעניק הגנת-מקור אזורית ליינותיו, והוא גם האזור שבו מספר הכרמים המעובדים בשיטות אורגניות הוא הרב ביותר במדינה. ארבע מיצרני היין באזור זכו במהלך השנים לתואר "יינן השנה" או "יקב השנה". בכל אלה יש כדי להעיד על החשיבות היינית של אזור Villány  ועל החשיבות המיוחסת לאיכות יינותיו.
יקב VYLYAN נבנה בשולי הכפר Kisharsány  על מורדות "ההר השחור"  (Fekete-hegy) ובלב הכרמים של היקב. מטרתו של היקב מאז יסודו בראשית שנות ה-90' של המאה הקודמת הייתה ליצר יינות איכות בלבד, המשקפים את האופי המקומי של יינות Villány  , תוך יישום ידע וניסיון שנצברו, והתאמתם לשיטות ייצור חדשניות. תפישת העולם של היקב משתקפת גם בשיטות עיבוד הכרמים שהן ידידותיות לסביבה. 
ליקב 1200 דונם של כרמים אשר נטעו בין השנים 1992 עד 2004 במפנה דרומי או דרום-מזרחי בצפיפות של 7000 נטיעות להקטאר ותשואת פרי נמוכה-יחסית של 400 ליטר לדונם. גאוותו של היקב היא גם  על התערבות מינימלית בחיי הגפן, כחלק מפילוסופית הכורמות של היקב, המשתדלת לאפשר לגפן צימוח והתפתחות טבעיים. 
יישון היינות 12-18 חודשים בחביות עץ אלון הונגרי וצרפתי בנות 225 ליטר וכן מיכלי עץ גדולים ליישון היין, ויישון יין בבקבוקים לתקופה של מספר חודשים נוספים.
בין ענבי היקב ניתן למצוא כאמור זנים בינלאומיים - קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק (אשר לדעת רבים הוא המיוחד בזני האזור והאיכותי שבהם), סירה, פינו נואר, ומבין הזנים האדומים המקומיים ראוי לציון מיוחד הוא ה-קיקפרנקוש (  Kékfrankos ) הידוע גם בשמו האוסטרי Blaufrankisch  וכן זנים אדומים מקומיים "קלים" יותר כגון - Zweigelt, Kadarka, Portugieser
יינות היקב זכו בתחרויות יין בינלאומיות בפרסים שונים ורבים.
הבעלים של היקב ומי שמובילה ומנהלת אותו – Debreczeni Mónika
היינן הראשי   - Ipacs Szabó István

Read more

יקב רויאל טוקאי - ROYAL TOKAJI

יקב רויאל טוקאי - ROYAL TOKAJI

יקב רויאל טוקאי איננו נמנה על היקבים העתיקים של טוקאי, הוא נוסד בשנת 1990, אך הוא בהחלט אחד מהמובהקים והבולטים ביקבי האזור. מאז ראשית הקמתו החליט היקב להתמקד בייצור יינות single vineyard מאזורי גיד...

לקרוא עוד
יקב טוקאי-הטסולו Tokaj-Hétszőlő

יקב טוקאי-הטסולו Tokaj-Hétszőlő

יקב estate טוקאי-הטסולו ידוע בתור יקב בעל היסטוריה עשירה המייצר יינות יחודיים. הוא ממוקם בעיירה Toakj בלב אזור טוקאי על מורדותיו הדרומיים של הר טוקאי. בשנת 1502 איחדו בני משפחת גראי 7 (שבע) חלקות ל...

לקרוא עוד