דילוג לתוכן

סל קניות

סל הקניות ריק

מאמר: עץ האלון ההונגרי – Quercus Patraea

עץ האלון ההונגרי – Quercus Patraea

עץ האלון ההונגרי – Quercus Patraea

חביות יין מיוצרות מסוגי עץ אלון שונים שאזורי הגידול שלהם משתנים באזורים גיאוגרפיים שונים ברחבי העולם.
עץ האלון ההונגרי, אשר ממנו מיוצרות חביות עץ האלון בהונגריה שחברת החבית ההונגרית מייבאת, הוא מסוג Quercus Petraea , 'אלון ישוב' בשמו העברי, או 'אלון הסלע' בתרגום חופשי; עץ זה זהה בסוגו, ודומה באופיו ובתכונותיו לעץ האלון הצרפתי. עץ האלון ההונגרי גם מיוצא לצרפת ומשמש לבניית חביות עץ אלון "צרפתיות". זהו סוג האלון הנחשב לאיכותי ביותר מבין כל משפחת עצי האלון, בזכות מאפייניו הידועים: צימוח אטי וממושך, מבנה גרעיני צפוף, כמות פנולים וטאנינים גבוהה וארומה (בשומת) מאופקת.

אזורי הגידול של האלון


עצי האלון המשמשים לבניית חביות העץ הם בני 100-200 שנה, והם גדלים בהונגריה ביערות עתיקים. יערות אלון באזור Zemplen-Tokaj בצפון-מזרח הונגריה הם מאזורי הגידול הנודעים ביותר בעולם לאלון Quercus Petraea (הידוע גם כ- Sissely). זהו אזור גידול סלעי וולקני בגובה של כ-700 מטר. כמות המשקעים השנתית באזור ממוצעת (500-750 מ"מ) והקור עז יוצרים תנאי גידול קשים לעץ למשפרים את תכונותיו. צימוח העץ היא אטי במיוחד וצפיפות התאים בעץ גבוהה. הקרקע באזור Zemplen מתאפיינת במינראליות רבה ועל-כן החביות המיוצרות מעץ זה תורמות עושר של טעמים ליין המתיישן בהן.
יערות Tokaj מנוהלים כבר למעלה ממאתיים שנים, ועץ האלון מאזורים אלה מסופק באופן קבוע במשך שנים רבות ליצרני חביות בבורדו שבצרפת.
אזור גידול נוסף, בעל מוניטין רב-שנים הוא אזור Mecsek הנמצא בדרום המדינה.
עץ אלון אחד בגודל ממוצע מספק לרוב חומר לבניית שתי חביות יין בגודל סטנדרטי.

עץ האלון ההונגרי


עץ האלון ההונגרי (והצרפתי) נבדל מהעץ האמריקני באלגנטיות שלו ובכך שטעמי המתיקות והוניל בעץ האמריקני עזים יותר. המרקם הסיבי של האלון ההונגרי (והצרפתי) לעומת המרקם של העץ האמריקני, מאפשר לבקע את גזעי האלון ההונגרי, במקום לנסרם. הניסור קורע את תאי העץ, משחרר ומעצים טעמי וניל וקוקוס; לאחר חיתוך הלוחות (staves) שמהם מיוצרת החבית מיושנים לוחות עץ האלון ההונגרי ייבוש טבעי באוויר החופשי במשך 24 עד 36 חודשים, בעוד שיצרני החביות מהאלון האמריקני מיבשים את הלוחות בתנורים באופן מלאכותי, תהליך שגורם לריכוז לקטון בעץ. שיטת הייבוש המסורתי הממושך של האלון ההונגרי מאפשרת מיתון של טעמי העץ.

Read more

הבדלים בין סוגי עצי אלון

הבדלים בין סוגי עצי אלון

עץ האלון ההונגרי (והצרפתי) נבדל מהעץ האמריקני באלגנטיות שלו ובכך שטעמי המתיקות והוניל בעץ האמריקני עזים יותר. המרקם הסיבי של האלון ההונגרי (והצרפתי) לעומת המרקם של העץ האמריקני, מאפשר לבקע את גזעי ...

לקרוא עוד